Spørgsmål vedrørende leveranser

Hvor lang leveringstid er der?

Vi leverer normalt din vare indenfor 5 arbejdsdage. Bestillingsvarer, og varer som skal fremstilles, tager længere tid at levere end varer som er på lager. I og med at vi sender fra forskellige lagre, kan leveringstiden for lagervarer variere en smule.

Hvordan foregår leveringen?

Leveringsmetoden varierer fra produkt til produkt.

Hjemmelevering sker på hverdage mellem kl 8.00-17.00. Inden selve leveringen vil du blive kontaktet af transportørfirmaet og få oplyst en tid. I de fleste tilfælde kan man ændre denne tid i samarbejde med transportøren. Hjemmelevering sker til kantsten, nærmeste port, låge, eller indkørsel. Ved levering skal du fremvise gyldig legitimation.

Mindre forsendelser leveres til et lokalt udleveringssted. Inden leveringen vil du blive adviseret via sms eller brev. Du kan hente din pakke ved at fremvise adviseringen, og der kan kræves gyldig legitimation.

Hvis du har bestilt flere varer, kan leveringerne blive delt op. Dette skyldes at vi sender varerne fra forskellige lagre. Dette sker typisk ved bestilling af forskellige varemærker.

Kan jeg bestille til en anden leveringsadresse?

Man kan sagtens ændre leveringsadressen. Dette gør du i selve kassen ved at vælge ”Anden leveringsadresse”. Når varen først har forladt lagret, kan man ikke længere ændre leveringsadressen. Det er derfor vigtigt at du inden ordren gennemføres og godkendes, kontrollerer at leveringsadressen korrekt.

Min levering var beskadiget ved ankomst. Hvad gør jeg?

Send nogle billeder af selve skaden, samt emballagen og dit ordrenummer på e-mail: kundeservice@rorfokus.dk. Vi kontakter dig derefter så hurtigt som muligt. Det er vigtigt at du tager kontakt senest 5 dage efter at varen er modtaget.

Skal jeg personligt tage imod en hjemmelevering?

Ja, af sikkerhedsmæssige årsager beder vi om gyldigt ID ved modtagelse af hjemmeleveringer. Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, kan du give fuldmagt til en myndig person, som f.eks. et familiemedlem, en nabo, eller en ven. Bemærk at den nye modtager af leveringen skal fremvise både din, og sin egen gyldige legitimation.

 

Spørgsmål omkring returnering

Hvad gør jeg hvis jeg vil returnere en vare?

Send os en e-mail på kundeservice@rorfokus.dk. Angiv dit ordrenummer samt hvilke artikler du ønsker at returnere, så sender vi dig en returseddel. Gebyrer og betingelser for en retur kan læses under vores købsbetingelser.

Hvor længe gælder min returret?

Du har lov til at fortryde dit køb indenfor 14 dage efter leveringen er sket. Undtagelser til dette kan du læse mere om i vores købsbetingelser.

 

Spørgsmål vedrørende din ordre.

Hvad er status på min ordre?

Vi gør vores bedste for at levere din ordre så hurtigt som muligt. Når din vare er booket for opsamling fra de fleste af vores lagre, sender vi en e-mail/sms med et forsendelsesnummer så du kan spore din ordre. I undtagelsestilfælde får du først en advisering når varen er ankommet til din by.

Spørgsmål vedrørende faktura/betalingsmetoder

Kan jeg udskyde min faktura?

Vores fakturaer håndteres af Klarna, og vi kan ikke selv udskyde disse. Det du som kunde kan gøre, er at logge ind på klarna.dk, eller logge ind via Klarnas App, og selv udskyde fakturaen. Eller ved en returnering, pause din faktura. Hvis du føler at du som kunde har brug for mere hjælp, så kan du ringe til Klarnas Kundeservice, eller benytte chatten på Klarna.dk