Spørgsmål og svar

Her kan du læse vores oftest stillede spørgsmål og svar.

- Spørgsmål om leveringer

- Hvor lange er leveringstiderne?

Leveringstiden varierer per vare, afhængig af hvis varen er lagerført eller ej. Bestillingsvarer og varer, der bliver fremstillet efter bestilling, tager længere tid at levere end lagervarer. Ved hver vare i webshopen, står aktuel leveringstid. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til leveringstiderne.

- Hvordan får jeg min vare leveret?

Mindre varer sendes til ombud, og større og/eller tungere varer leveres med hjemleverance. I bliver adviseret til det mobilnummer, I har opgivet ved bestilling, med mere information kring levering og eventuel udkørsel. Hvis levering sker med hjemleverance, har I mulighed at vælge en dag, som passer jer. Chaufføren kontakter jer normalt ca 30 minutter før levering. Vi benytter os af Bring. Vi tilbyder desværre ikke ekspreslevering.

- Kan jeg bestille til en anden leveringsadresse end min egen?

Du kan godt ændre leveringsadresse, det gør du gennem at vælge ”anden leveringsadresse” i kassen. Bemærk, at dette kun gælder ved direkte betaling. Du betaler direkte gennem kort-, direkte- eller forskudsbetaling. Når varen har forladt lageret, er det ikke længere muligt, at ændre leveringsadressen. Derfor er det ekstra vigtigt at du, før ordren gennemføres og godkendes, kontrollerer at leveringsadressen er korrekt.

- Min leverance er beskadiget ved levering

Ved hjemlevering:

Chaufføren skal notere skaden på fragtsedlen sammen med dig, ved synlig skade på godset. Dette er vigtigt, for at fritage dig som kunde fra ansvar for den opståede skade. Skaden skal dokumenteres med foto, også ved de tilfælder, du opdager skaden på varen, først da du fjernet emballagen. En skade skal meldes til os indenfor 5 dage.

Ved levering til udleveringssted:

Dokumenter skader på emballagen gennem at tage fotos. Er også varen beskadiget, er det vigtigt, at du også dokumenterer skaden med fotos eller video (vælg det, der bedst viser skaden), og sender dette sammen med ordrenumret til kundservice@rorfokus.se, så hjælper vi dig videre.

- Hvad er forskellen på lagervare, bestillingsvare og fremstillingsvare?

En ”lagervare” findes lagerført og kan sendes til dig med detsamme. Dog kan lagervarer blive udsolgt, og vi kan blive nødt til at levere på et senere tidspunkt, hvis varen er udsolgt. En ”bestillingsvare” skal vi bestille hjem, før vi kan levere den til dig. Derfor har disse varer en noget længere leveringstid, end ”lagervarer”. En ”fremstillingsvare” er noget, der bliver fremstillet efter dine ønsker. Det kan være specifikke mål, specifik farve eller anden tilpasning. Vi tilbyder ingen fortrydelsesret på disse varer, da de bliver fremstillet specielt efter dine ønsker.

- Kan jeg få min ordre leveret senere?

I nogle tilfælder kan vi udskyde din levering, send en mail til kundservice@rorfokus.se så hjælper vi dig.

- Hvis jeg køber flere produkter samtidigt, kan jeg få dem leveret på det samme tidspunkt?

Vi prøver altid at levere alt samlet. Kontakt vores kundesupport for hjælp.

- Hvis jeg køber flere produkter samtidigt, kan man få opdelt levering?

- Ja, vi kan hjælpe dig med at dele din levering op, kontakt vores kundeservice.

- Leverer I til udlandet?

Ja, vi sender til Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Spørgsmål gældende returer

- Hvordan gør jeg, hvis jeg vil returnere en vare?

Kontakt vores kundeservice på kundservice@rorfokus.se så hjælper vi dig videre med en returseddel. Kunden har ret til, at undersøge varen før en eventuel retur. Undersøgningen skal gøres med forsigtighed, og ikke være mere omfattende, end nødvendigt. Hvis produktet er blevet brugt eller samlet, gælder ikke returretten. Hvis varen er blevet håndteret i større omfattelse, end der er nødvendigt for at afgøre dens funktion eller egenskaber, kommer Rörfokus til at debitere dig som kunde for værditabet af produktet. Dette gælder også for emballagen. Varen returneres komplet i originalemballage for at returen skal blive godkendt. Bemærk at returer kun godkendes til det fulde beløb, hvis originalemballagen er godkendt. Rörfokus har ret til, at afvise returer hvor varen eller emballagen ikke længere kan sælges til fuldt pris.

- Hvor lang er jeres returret?

Vi benytter os af 14 dages retur- og fortrydelsesret. 14 dage gælder, fra det at du modtaget din vare. Du melder nemt din retur/fortrydelse gennem at kontakte vores kundeservice.

- Hvordan gør jeg, hvis jeg vil bytte en vare?

Du mailer til os så hjælper vi dig med en returseddel, bagefter kan du nemt gøre en ny bestilling på vores hjemmeside.

- Får jag en ny faktura på det nye beløpet når jeg gjør en retur?

Nej, vi korrigerer fakturaen/refunderer dig når varen er kommet ind til os.

- Hvor lang tid tager det for en retur at komme til jer?

Normalt håndterer vi din retur indenfor 14 dage, i nogle tilfælder kan det tage op til 30 dage.

- Hvad sker, hvis ikke jeg henter min pakke?

Pakker som ikke afhentes fra udleveringssted, returneres automatisk til os efter 14 dage. Vi debiterer da et fragtgebyr for hver en pakke, der er blevet sendt ud. Fragtgebyrerne kan du læse mere om HER.

- Hvordan sker refunderingen ved retur?

Refundering sker på følgende måder afhængig af betalingsmåde:

Faktura: Hvis du har betalt din faktura via klarna.se eller via Klarnas app, så sker en refundering automatisk til det samme konto fra Klarna. Du kan se det på din konto indenfor 1-3 bankdage fra det at returen er blevet behandlet. Hvis du har gjort en manuel betaling gennem din bank, så vil Klarna istedet sende et refunderingsformular til din e-mail når returen er blevet behandlet hos os. Når Klarna har fået din information, udfører de refunderingen, hvilket kan tage nogle dage ekstra.

Kortbetalning: Pengene refunderes direkte til det samme kort fra Klarna, pengene kan ses på din konto indenfor 1-3 bankdage fra det at returen er blevet behandlet

Direkte betalning: Pengene refunderes direkte til den samme konto fra Klarna, og kan ses på din konto indenfor 1-3 bankdage fra det at returen er blevet behandlet.

Spørgsmål gældende din ordre

- Hvordan gør jeg, hvis jeg bliver nødt til at fortryde min ordre?

- Du kontakter vores kundeservice og giver besked om, at du vil fortryde din ordre. Hvis din ordre allerede er sendt fra vores lager, er dette ikke muligt, hvis ordren er blevet pakket og er på vej til dig. Du kan da modtage din ordre, og booker så en retur via os. Dette for at vi hurtigere skal kunne refundere dig.

- Kan jeg stoppe min bestilling?

Hvis din bestilling ikke er blevet håndteret af os, så kan vi stoppe den. Vi er dog meget hurtige, og har hurtige leveringer. Chancen for, at vi skal kunne stoppe din bestilling er større, hvis du kontakter os direkte efter, at du har lagt din bestilling. Bemærk, at vi ikke kan garantere, at det er muligt at stoppe en gennemført bestilling, da den allerede kan være blevet håndteret/leveret. Alle afbestillinger skal gøres skriftligt til vores kundeservice. Bemærk, at bestillingen ikke er stoppet, før du har modtaget en bekræftelse på det via mail. Bestillingsvarer og varer, der fremstilles efter bestilling, er ikke mulige at afbestille. Det er fordi, de bliver produceret specielt til jer, og vi kan ikke lagerholde disse varer.

- Hvad koster fragten?

Gennem at klikke HER kan du lese mer.

- Kan jeg få hjælp til min bestilling?

Selvfølgelig, kontakt vores kundeservice så hjælper vi dig.

- Kan jeg spore min pakke?

Du får en sms med en link til at spore din pakke, når den er blevet sendt fra os. Hvis ikke du har fået den, kan du kontakte os.

- Er der muligt at bytte leveringsadresse når jeg har lagt en ordre?

Vi arbejder effektivt for at levere jeres ordre så hurtigt som muligt, så vi kan aldrig garantere en adresseændring på en bestilling, der allerede er behandlet. Da vi benytter os af en ekstern fragtmand, så vil vi blive nødt til, at meddele adresseændringen til fragtmanden. Vi debiterer et gebyr på 450 SEK for hver ændret forsendelse. Da ønsket ændring skal ske skriftligt, beder vi om, at I mailer vores kundeservice med jeres ordrenummer, forsendelsesnummer (ved flere forsendelser har vi brug for samtlige forsendelsesnumre), og ny leveringsadresse.

- Ikke modtaget leverance/ikke afhentet bestilling

Hvis ikke du modtager din leverance eller afhenter din bestilling, returneres din ordre til Rörfokus. Afhængig af leveringsmåde håndteres returen på forskellige måder.

Utleveringssted

Hvis din pakke bliver leveret til udleveringssted, ligger den i 14 dage. Hvis ikke du henter den, returneres pakken til Rörfokus.

Hjemlevering

Større pakker bliver leveret med hjemlevering til din dør. Vi kører ud både til virksomheder og privatpersoner. Leveringen sker normalt set hverdage mellem 9-17. Når du modtager pakker eller gods, signerer du på chaufførens håndcomputer, for at bekræfte, at du modtaget leverancen. Er du ikke hjemme når leverancen kommer, kan du altid hente din ordre ved fragtmandens terminal, eller selv betale for et nyt førsøg til levering. Hvis alle leveringsførsøg til dig mislykkes, returneres din ordre til Rörfokus, og du bliver debiteret for eventuelle omkostninger fra fragtmanden.

Spørgsmål gældende betalingsmåde/faktura

- Kan jeg ændre betalingsmåde på min ordre?

Nej, desværre kan vi ikke ændre betalingsmåde i efterhånd. Hvis du har valgt at betale med faktura via Klarna, kan du skifte til delbetaling i efterhånd. Betalingsvilkår for dette findes på din faktura.

- Hvilke betalingsmåder tilbyder I?
Betal direkte

Din betaling trækkes direkte fra din registrerede bankkonto.

Betal senere

Du får en faktura for dit køb, som du skal betale indenfor 30 dage. Du kan også vælge, at betale disse køb over tid.

Månedsfaktura

- Samle alle dine køb i en månedsfaktura, og betal alt i slutningen af måneden. Læs mere om Klarnas månedsfaktura hos Klarna.

- Hvornår får jeg min faktura?

- Du får din faktura i Klarna når ordren er blevet sendt fra os eller fra vores leverandører.

- Hvad er jeres betalingsalternativer?

Rörfokus e-handel samarbejder med Klarna for at håndtere transaktioner. Dette giver både dig som kunde og os som virksomhed en tryghed. Klarna har flere forskellige betalingsalternativer, hvor du bl.a kan vælge faktura, delbetaling, kortbetaling og køb nu, betal senere.

- Jeg har fået forkert produkt – hvad gør jeg?

Kontakt os på kundservice@rorfokus.se så hjælper vi dig.

- Det mangler en produkt i min leverance – hvad gør jeg?

Kontakt os på kundservice@rorfokus.se og meddele, hvilken af produkterne der mangler, så hjælper vi dig.

- Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?

- Har du ikke fået nogen ordrebekræftelse? Starte med, at kigge i din junk mail. Findes den ikke der, så mail til os på kundservice@rorfokus.se og fortæl, i hvilket navn og mailadresse, I har lagt bestillingen. Det er også muligt, at kontrollere i din Klarna-log ind, hvis din bestilling er blevet registreret. Vi kontrollerer da, at din bestilling er gået igennem, og at du angivet korrekte kontaktoplysninger.

- Kan jeg gøre ændringer i en allerede lagt ordre?

- Vi kan ikke ændre i ordre, der er under behandling, men send os gerne dit ordrenummer, så gør vi vores bedste, for at hjælpe dig.

- Hvor finder jeg kvitteringen for mit køb?

- Kvitteringen finder du i Klarna, eller kontakt os så hjælper vi dig videre.

- Kan I forlænge min faktura?

Ja, hvis du ønsker, at forlænge en faktura, kontakt Klarna så hjælper de dig.

Kontakt os

Du kan altid maile ind til os på kundservice@rorfokus.se hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål her.