Spørgsmål og svar

Her kan du læse vores oftest stillede spørgsmål og svar.

Spørgsmål om leveringer

Leveringstiden varierer per vare, alt efter om varen er på lager eller ej. Det tager længere tid at levere varer og produktionsvarer end lagervarer. Hver vare i netbutikken har en aktuel leveringstid. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til leveringstider.
Mindre varer sendes til en agent, mens større og/eller tungere varer leveres med hjemlevering. Du vil modtage en besked til det mobilnummer, du har angivet i bestillingen med flere oplysninger om levering og eventuel levering. Hvis leveringen sker med hjemlevering, har du mulighed for at bestille en dag, der passer dig. Chaufføren vil normalt kontakte dig cirka 30 minutter før leveringen finder sted. Vi bruger Bring. Vi tilbyder desværre ikke ekspreslevering.
Det er muligt at ændre leveringsadressen, det gør du ved kassen ved at vælge "anden leveringsadresse". Bemærk, at dette kun gælder for direkte betalinger. Du kan betale direkte med kort, direkte eller forudbetaling. Når varen har forladt lageret, er det ikke muligt at ændre leveringsadressen. Derfor er det ekstra vigtigt, at du inden ordren gennemføres og godkendes, tjekker, at leveringsadressen er helt korrekt.
Til hjemmelevering: Chaufføren skal notere skaden på fragtbrevet sammen med dig ved synlige skader på godset. Dette er vigtigt for at fritage dig som kunde for ansvaret for den opståede skade. Skaden skal dokumenteres med foto, også i tilfælde hvor du opdager skaden på produktet efter at have fjernet emballagen. En skade skal anmeldes til os inden for 5 dage.

Ved levering til et leveringssted:

Dokumenter skader på emballagen ved at fotografere dem. Hvis produktet også er beskadiget, er det vigtigt, at du også dokumenterer skaden gennem et foto eller film (vælg den, der bedst bruges til at vise skader) sender disse billeder på e-mail sammen med ordrenummeret til kundservice@rorfokus. se og vi hjælper dig videre.
En "lagervare" er på lager og klar til at blive sendt til dig, men lagervarer kan løbe tør, og vi forbeholder os retten til at levere på et senere tidspunkt, hvis endeligt salg skal finde sted. Vi skal bestille en "bestillingsvare", før vi kan levere den til dig, derfor har disse varer en lidt længere leveringstid end "lagervarer". En "produktionsvare" er noget, der fremstilles efter dine ønsker. Det kan handle om bestemte dimensioner, specifik farve eller anden tilpasning. Vi tilbyder ingen fortrydelsesret på disse varer, da de er fremstillet specifikt efter dine ønsker.
I nogle tilfælde kan vi forsinke din levering, send os en mail, så hjælper vi dig, kundservice@rorfokus.se.
Vi forsøger altid at samarbejde så godt vi kan. Kontakt vores kundesupport for at få hjælp.
- Ja, vi kan hjælpe dig med dellevering af dine varer, kontakt venligst vores kundeservice.
Ja, vi sender til Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Spørgsmål vedrørende returnering

Kontakt vores kundeservice på kundservice@rorfokus.se, så hjælper vi dig videre med en returseddel. Kunden har ret til at undersøge varen inden returnering. Undersøgelsen skal ske med forsigtighed og ikke være mere omfattende end nødvendigt. Hvis varen er brugt eller samlet, gælder returretten ikke længere. Såfremt produktet er håndteret i videre omfang, end det er nødvendigt for at fastlægge funktionen eller egenskaberne, opkræver Rörfokus dig som kunde for afskrivningen på produktet. Dette gælder også for emballage. Varen skal returneres komplet i original emballage for at returneringen kan godkendes. Bemærk venligst, at returnering kun accepteres fuldt ud, hvis den originale emballage er godkendt. Rörfokus har ret til at nægte returnering, hvor varerne eller emballagen ikke længere er i salgbar stand til fuld pris.
Vi bruger 14 dages returret og fortrydelsesret. 14 dage er gældende fra det tidspunkt, du har modtaget din vare. Du kan nemt melde retur/fortrydelse ved at kontakte vores kundeservice.
Du sender os en mail og vi hjælper dig med en returseddel, så kan du nemt afgive en ny ordre på hjemmesiden.
Nej, vi retter fakturaen / refunderer dig, når varen er nået frem til os.
Vi behandler din returnering inden for 14 dage, i nogle tilfælde kan det tage op til 30 dage. Jeg behandler din returnering inden for 14 dage, i nogle tilfælde kan det tage op til 30 dage.
Pakker der ikke afhentes fra leveringsstedet returneres automatisk til os indenfor 14 dage, vi opkræver herefter en fragtomkostning for hver udsendt pakke.

Refusion Afhængigt af betalingsmetoden sker følgende:

Faktura: Har du betalt din faktura via svea.com eller via deres app, vil der automatisk blive refunderet til samme konto fra Svea, synligt på kontoen inden for 1-3 bankdage efter, at returneringen er behandlet. Hvis du har foretaget en manuel betaling via din bank, sender Svea i stedet en refusionsformular til din mail, når returneringen er behandlet af os, når Svea har modtaget dine oplysninger, foretager de tilbagebetalingen, hvilket så kan tage et par ekstra dage . Kortbetalning: Pengene tilbageføres direkte til samme kort fra Svea, som er synligt på kontoen inden for 1-3 bankdage efter, at returneringen er behandlet. Direktbetalning: Pengene tilbageføres direkte til samme konto fra Svea, som er synlig på kontoen inden for 1-3 bankdage efter, at returneringen er behandlet.

Spørgsmål vedrørende din ordre

- Du kontakter vores kundeservice og giver os besked om, at du ønsker at annullere din ordre. Hvis din ordre allerede er afsendt fra vores lager, er dette ikke muligt, hvis ordren er pakket og på vej til dig. Du kan modtage din ordre og derefter bestille en retur gennem os. Dette er for at vi hurtigere kan refundere dig.
Hvis din ordre ikke er blevet behandlet af os, kan vi annullere den. Vi er dog meget hurtige, da vi har hurtige leveringer. Chancerne for, at vi kan annullere din bestilling, er større, hvis du vender tilbage umiddelbart efter bestillingen. Bemærk venligst, at vi ikke kan garantere, at det vil være muligt at annullere en modtaget ordre, da den muligvis allerede er håndteret/leveret. Alle afbestillinger skal ske skriftligt til vores kundeservice. Bemærk venligst, at ordren ikke annulleres, før du har modtaget en bekræftelse på den på e-mail. Bestilte varer og varer fremstillet på bestilling kan ikke annulleres. Det skyldes, at de er hentet hjem fra fabrikken specielt til dig og ikke har mulighed for at blive fyldt hos os.
Ved at klikke HER kan du læse mere.
Kontakt selvfølgelig vores kundeservice, så hjælper vi dig.
Du modtager en sms med et sporingslink, når varen er afsendt fra os. Hvis du ikke har modtaget den, bedes du kontakte os.
Vi arbejder effektivt på at levere din ordre så hurtigt som muligt, så vi kan aldrig garantere en adresseændring på en allerede behandlet ordre. Da vi benytter et eksternt fragtfirma, skal vi meddele adresseændringen til fragtfirmaet mod en omkostning. Der tillægges et gebyr på SEK 450 pr. ændret forsendelse. Når den ønskede ændring skal ske skriftligt, beder vi dig sende en e-mail til vores kundeservice og oplyse ordrenummer, forsendelsesnummer (ved flere forsendelser oplyses alle forsendelsesnumre) og ny leveringsadresse.
Hvis du ikke modtager leveringen eller afhenter ordren, returneres ordren til Rörfokus. Afhængig af leveringsmetoden håndteres returneringen på forskellige måder.
Leveringssted
Hvis du har valgt levering til et leveringssted, forbliver din pakke i 14 dage. Hvis du ikke afhenter din pakke, returneres pakken til Rörfokus med returfragt.
Hjemlevering
Hvis afsender har valgt levering, bliver pakken leveret til din dør. Vi kører ud til både virksomheder og private. Levering sker normalt på hverdage mellem 9-17, alt efter hvad afsender har valgt ved bestilling. Når du modtager pakker eller varer, logger du på chaufførens PDA for at bekræfte, at du har modtaget leveringen. Er du ikke hjemme, når leveringen ankommer, kan du altid afhente din ordre på fragtmandens terminal eller selv betale for et nyt leveringsforsøg. Hvis alle leveringsforsøg mislykkes hos dig, vil din ordre blive returneret til Rörfokus og opkrævet for eventuelle ekstra omkostninger fra transportøren.

Spørgsmål om den aktuelle betalingsmetode/faktura

Nej, vi kan desværre ikke ændre betalingsmetoder efterfølgende. Hvis du har valgt at betale med faktura via Svea, kan du efterfølgende skifte til delbetaling. Betalingsbetingelser herfor kan findes på din faktura.
- Du modtager din faktura i Klarna, når ordren er sendt fra os eller til vores leverandører.
Rörfokus Sverige samarbejder med Svea om at håndtere transaktioner. Det giver både dig som kunde og os som virksomhed en tryghed. Svea har flere forskellige betalingsmuligheder, hvor du kan vælge mellem faktura, delbetaling, kortbetaling og køb nu, betal senere.
Kontakt os på kundserivce@rorfokus.se, så hjælper vi dig.
Kontakt os på kundservice@rorfokus.se og lad os vide, hvilke af produkterne der mangler, så hjælper vi dig.
- Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse? Start med at tjekke, om det er i din spam-mappe. Hvis det ikke er der, så send os en e-mail på kundservice@rorfokus.se og indtast det navn og den e-mailadresse, som du har afgivet ordren på. Det er også muligt at tjekke dit Svea-login ind, hvis din ordre er registreret. Vi dobbelttjekker derefter, at din ordre er gået igennem, og at du har indtastet de korrekte kontaktoplysninger.
- Vi kan ikke ændre ordrer, der behandles, men send os venligst dit ordrenummer, så vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.
- Du kan finde kvitteringen i Svea eller kontakte os, så kan vi hjælpe dig videre.
Ja, hvis du ønsker at forlænge en faktura, så kontakt Svea, så hjælper de dig.

Kontakt os

Du kan altid sende os en e-mail på kundservice@rorfokus.se, hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål ovenfor.