Køb

Når du har lagt en ordre, oprettes en købsaftale mellem dig og Rörfokus. En bekræftelse bliver sendt til den email-adresse, du registrerede ved bestilling. Vi reserverer os for hvis varen er udsolgt. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, tjek din papirkurv, eller hvis ordren findes i Klarnas app. Du kan også sende en mail til kundeservice@rorfokus.dk, for at kontrollere at din ordre er registreret, og at få en ny bekræftelse tilsendt.

Priser
Vores priser er angivet inklusive moms. I indkøbskurven kan man se det totale pris inklusive afgifter, moms og betaling. Vi reserverer os for eventuelle tryk- og skrivefejl, og åbenbart fejlagtige priser.

Betaling
I vores e-handel benytter vi os af Klarna Checkout. Samtlige betalingsmetoder håndteres af Klarna, og derfor vedlægges ikke fakturaen i pakken, uden sendes direkte hjem til dig separat. Ved bestilling over telefon sender vi en separat faktura til dig. Betalingsbetingelse er 10 dage, hvis ikke andet står på fakturaen.

Tilbagebetaling

Ved de tilfælde en tilbagebetaling er aktuel, så refunderes pengene gennem den betalingsmetode, du valgte via Klarna i kassen. Refunderingen sker indenfor nogle dage fra det, at dit ærinde er afsluttet. Hvis din faktura når at forfalde, før vi kan refundere pengene til dig, skal du selv kontakte Klarna for at forlænge betalingsfristen, eller betale ind beløbet. Rörfokus ansvarer ikke for rykkergebyr hvis din faktura når at forfalde.

Faktura
Ved køb med faktura, får du en kreditfaktura fra Klarna med det krediterede beløb.

 

Dette sker da du returnerer en vare der er bestilt mod faktura:

Da returen er ankommet til vores lager og er blevet kontrolleret, skaber vi en kredit. Dette kan tage mellem 1-10 dage fra det at vi modtager varen. Efter det, at kreditering er udført, giver vi besked til Klarna, som sender en kreditfaktura til dig. For eventuelle omkostninger, der opstår ved en retur, læs mere under ”Fortrydelsesret”. Du trækker det krediterede beløb fra den oprindelige faktura, og betaler det beløb, der er tilbage. Betalingsinformationer findes på den oprindelige faktura fra Klarna. Hvis forfaldsdatoen nærmer sig, og du ikke har modtaget information om kreditering fra Klarna, er det vigtigt, at du kontakter Klarna, sådan at du ikke får et rykkergebyr eller inkassovarsel. Vi sælger vores fakturaer til Klarna, og kan dermed ikke selve forlænge fristen. Du kan også selv forlænge betalingsfristen i Klarnas app.

Persondatapolitik

Når du handler hos os, har vi brug for dine personoplysninger. Når du registrerer dig og lægger din bestilling, godkender du at vi opbevarer og bruger dine oplysninger i vores virksomhed, sådan at vi kan handle med dig. Du har ifølge Databeskyttelsesloven ret at få at vide, hvilken information vi har registreret om dig. Hvis den er fejlagtig, ufuldstændig eller irrelevant, kan du forlange, at den bliver rettet, eller helt slettet. Ved det tilfælde, kontakt os via email.

 

Fragt

Det bestilte materiale sendes normalt den første hverdag efter ordre, medmindre andet er angivet. Leveringstiden kommer an på varens størrelse, og leveringsadresse. Yderligere leveringstid kan tilkomme hvis varen sendes direkte fra fabrik.

Pakker over 20 kg leveres hjem til dig. Før levering får du information fra fragtmanden gældende levering. Mindre pakker under 20 kg leveres til nærmeste udleveringssted. Du får besked, når varen er på vej til dig. Vi samarbejder med samtlige større fragtmænd, hvor vi sammen sikrer at varene bliver bragt hjem til dig. Vi prøver altid på at sende varen den samme dag, eller dagen efter at du lægger din ordre. Ved større ordrer kan det ske at den deles op i flere mindre forsendelser. Dette sker specielt hvis ordren indeholder varer fra flere forskellige fabrikanter. Ved spørgsmål om delte forsendelser, kontakt vores kundeservice.

Hvis du ikke er tilgængelig ved leverance af din ordre, bliver du debiteret for de omkostninger, der opstår. Dette gælder også for pakker, der leveres til udleveringssted, og ikke afhentes. Du debiteres for omkostninger for retur ifølge kapitlet ”Fortrydelsesret”.

For samtlige leverancer gælder transport frem til matrikel på kørbar vej, medmindre andet aftales. Hvis du bor i etagebolig, bliver varene leveret til porten.

Ved modtagelse af varene skal de undersøges nøje, før det kvitteres for leverancen. Hvis der er synlige skader på emballage eller på varen, skal dette noteres på fragtbrevet før du kvitterer. Det er for at du som kunde skal kunne få erstatning for pakker, der er beskadiget under transporten. Ved synlige skader, hvor det mangler en notering på fragtbrevet, kan du ikke få erstatning for skaden, da fragtmændene kræver notering ved denne type skader. Du har også mulighed at nægte at modtage leverancen, og kontakte vores kundeservice for at få en ny vare tilsendt.

Fragtmanden leverer ikke varen uden kvittering af kunde eller en anden modtager. Det betyder at du ansvarer for, at der er nogen, der kan modtage og kvittere forsendelsen, når den bliver leveret. Hvis du ikke selv er hjemme, kan du give dit billed-id til en anden person, som kvitterer for leverancen.

Ikke modtaget leverance

Hvis du ikke er tilgængelig ved leverance af din ordre, bliver du debiteret for de omkostninger, der opstår. Dette gælder også for pakker, der leveres til udleveringssted, og ikke afhentes. Du debiteres for omkostninger for retur ifølge kapitlet ”Fortrydelsesret”.

Terminalleje

Hvis ikke du kan modtage din hjemleverance indenfor 5 dage fra det, at fragtmanden kontakter dig, bliver du debiteret et ekstra gebyr på 25 euro per dag og forsendelse.

Ændring af leveringsadresse

Når varen har forladt vores lager, er det ikke længere muligt, at ændre leveringsadresse. Derfor er det ekstra vigtigt, at du kontrollerer at leveringsadressen er angivet korrekt, før du godkender ordren.

Levering til ikke-brofaste øer

Hvis du ønsker levering til ikke-brofaste øer, kan vi levere til en adresse på fastlandet, hvorfra du selv er ansvarlig for at få fragtet varen hjem til dig. Du skal sørge for, at nogen kan modtage forsendelsen. Ved ønske om direkte levering til ø, kontakt vores kundeservice for at få oplyst pris.

 

Fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

*Bestillinger som firma

*Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

*Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

*Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen.

Hvis du fortryder et køb, skal du give Rörfokus besked indenfor 14 dage efter at varen er blevet modtaget. Brug venligst vores kontaktformular, du finder under ”Kontakt os”. Opgiv tydelig ordrenummer, og hvilke varer, du vil returnere. Hvis du vil afbryde et køb du endnu ikke har fået leveret, kan du blive debiteret for de omkostninger Rörfokus har haft, dog ikke mere end omkostningen for returfragten.

Kunden har ret at undersøge varen før en eventuel retur. Undersøgelsen skal udføres med forsigtighed, og ikke være mere omfattende end nødvendigt. Hvis produktet er blevet benyttet eller monteret kan det ikke sendes i retur. Hvis varen er blevet håndteret i større omfattelse, end hvad er nødvendigt for at sikre funktionen, vil Rörfokus debitere dig for værdiforringelsen. Det gælder også emballagen. Varen skal returneres komplet i originalemballage for at returen skal blive godkendt.

Her nedenfor specificeres priset for returfragten. Der er nogle undtagelser, f.eks ved retur af brusekabine og andre omfangsrige pakker. Send os en email så finder vi ud af prisen for din retur. Pakker til udleveringssted skal veje under 20 kg. Hvis pakken er længere end 140 cm kommer en ekstra afgift på 150 kr for lang pakke. For pakker hvis længde + omkreds er mere end 3 meter, er prisen som for en palle.

Pris for retur

Returmåde Pris Eksempel på produkt
Mindre pakke til udleveringssted (parcel) 125 dkk Handbruseholder, toiletsæde, armatur
Større pakke til udleveringssted (parcel) 250 dkk Hovedbrusesæt, mindre håndklædetørrer, spegl op til 80x80 cm
Pakke til hjemlevering / stykgods (system) 1000 dkk Håndvask op til 80 cm
Halvpalle (system) 1500 dkk Skab med håndvask op til 80 cm bredde, speglskap, toilet, spegl over 80x80 cm
Pallegods (system) 2000 dkk Brusevægge, badekar

Hvis pallen er læsset højere end 150 cm, tillægges et gebyr for højt gods på 1000 dkk.

Hvis du ikke er tilgængelig ved leverance af din ordre, bliver du debiteret for de omkostninger, der opstår. Dette gælder også for pakker, der leveres til udleveringssted, og ikke afhentes. Du bliver debiteret for returomkostninger for respektive produktgruppe, hvis pakken går i retur. Vær opmærksom på at en fast afgift ikke bliver udbetalt ved retur eller hvis fortrydelsesretten udnyttes af anden anledning.

 

Leveringsforsinkelser

Ved forsinkelser af din levering, bliver du hvis muligt altid informeret. Anledninger til forsinkelser kan f.eks være, hvis en leverandør ikke kan levere til Rörfokus til tiden. Hvis en forsinkelse indtræffer, har du som kunde ret til at uden gebyr afbryde dit køb. NB! Dette gælder ikke for produkter, der ikke findes på lager, og som bliver fremstillet ved bestilling. Hvis det er tilfældet, skal forsinkelsen være betydende.

Rörfokus kompenserer ikke for forsinkelser, du er blevet informeret om. Vi anbefaler, at du ikke bestiller håndværkere, før du har modtaget og kontrolleret varen.

 

Reklamation

Når du handler hos os som privatperson, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Stemmer din vare ikke overens med beskrivelsen, er den i stykker eller er du på anden vis utilfreds med dit køb? Kontakt os, så finder vi sammen ud af, hvordan vi skal løse det. Det er meget vigtigt for os, at du er tilfreds med dine købte varer.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.

Fragtskader

Ved eventuelle synlige eller skjulte skader, har vi, hvis muligt, brug for billeddokumentation af skaden. Tag billeder både af emballagen, og af skaden på varen, og send disse sammen med ordrenummer i en email til kundeservice@rorfokus.dk. Reklamation grundet fragtskade skal sendes til os indenfor 5 dage efter modtagelsen af varen. Ved synlige skader på pakken, skal en notering af dette findes på fragtbrevet, for at vi skal kunne erstatte skaden. Kvittere derfor aldrig en leverance, uden først at nøje undersøge varen, og notere på fragtbrevet. Du har også mulighed for, at nægte at modtage leverancen, og kontakte vores kundeservice for leverance af en ny vare.